OMV сайтове
Затвори

Отпечатване, Правна информация, Защита на данни и оповестяване

Отпечатване, Правна информация, Защита на данни и оповестяване

В интерес на достъпен за читателите текстови поток, в нашите уебсайтове са използвани термини неутрални по полов признак, „служител“ или „партньор“, без уточнение на пола.

 

​1. Общи положения
1. Настоящите Общи условия за ползване ("Общи условия") имат за цел да уредят основните правила за ползване на интернет страницата www.omv.bg ("Интернет страницата").

2. Интернет страницата се поддържа от "OMВ България" ООД ("ОМВ"), ЕИК 121759222, ДДС BG121759222, със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. Донка Ушлинова № 2, район Витоша, ж.к. Малинова долина, Гаритидж Парк, Офис Сграда 4, ет. + 1, Помещение 411, гр. София 1766, България, имейл: info.bulgaria@omv.com, тел: +359 2 932 9710.

3. В Интернет страницата абревиатурата "OMV" би могла да реферира към ОМВ и / или към юридическите лица, които притежават пряко или косвено участие от най-малко 50% в капитала на ОМВ ("Свързани лица"), в зависимост от вида и целта на информацията. В случай, че определена информация се отнася за конкретни юридически лица, те ще бъдат посочвани със съответното им име.

​2. Изключване на отговорност
4. ОМВ полага всички усилия да се увери, че информацията предоставена чрез Интернет страницата е пълна и точна към момента на публикуването й. В случай на установени грешки и неточности в съдържанието на Интернет страницата или нейното функциониране, ОМВ ще ги отстрани незабавно след тяхното установяване.

5. ОМВ не носи отговорност за пълнотата и точността на информация, която се съдържа в електронни връзки (хиперлинкове), до които се получава достъп чрез Интернет страницата, както и за друга информация, която може да бъде отворена по какъвто и да е пряк или косвен начин чрез Интернет страницата, но не се поддържа от ОМВ.

6. ОМВ не носи отговорност за вреди, които са претърпели потребителите на Интернет страницата, но които не са пряк и непосредствен резултат от използването на информация, публикувана на Интернет страницата.

7. ОМВ не дава гаранция и не носи отговорност за наличието на вируси и други технически проблеми в Интернет страницата и/или в нейните приложения. ОМВ не носи отговорност за каквито и да е вреди, които са претърпели потребителите на Интернет страницата, но които не са пряк и непосредствен резултат от отварянето на Интернет страницата или на нейните приложения.

Интернет страницата – www.omv.bg

8. Интернет страницата има за цел да предостави най-общо корпоративна информация за OMВ и Свързаните лица , както и обща информация за тяхната търговска дейност; информация относно предлаганите от ОМВ и/или Свързаните лица видове продукти и услуги; актуални новини относно ОМВ и/или Свързаните лица; текущи промоции на ОМВ и/или Свързаните лица; съпътстващи дейности; възможности за работа и др.

9. ОМВ публикува отделни общи условия за ползване на конкретни услуги, предлагани от ОМВ, като например услугата "Обратна връзка с клиенти (CFS)". ОМВ публикува тези общи условия в съответните раздели на услугите, за които те се отнасят. В случай на противоречие между настоящите Общи условия и общите условия за ползване на някоя от конкретните услуги, предимство при ползването на съответната услуга ще имат общите условия, които се отнасят до нея.

10. Информацията, публикувана на Интернет страницата, не е и не може да се счита за предложение за сключване на търговски сделки и не следва да се използва като основание за сключване на търговски сделки.

11. Информацията, публикувана на Интернет страницата не представлява и няма да представлява покана от страна на ОМВ и/или Свързаните лица за покупка или на дялове; недвижимо имущество и/или American Depositary Receipts (ADRs).

12. ОМВ си запазва правото да променя, допълва и/или изменя предоставената информация по всяко време, в случай на промени в нормативната уредба, разпореждания на компетентни държавни органи, промяна в търговската политика на ОМВ и/или Свързаните лица, както и при промяна на пазарните условия. ОМВ си запазва правото да променя, допълва и/или изменя Общите условия и при друга необходимост по негова преценка. ОМВ ще публикува уведомление за съответните промени на Интернет страницата. Независимо от горното, ОМВ препоръчва редовно да проверявате Общите условия за евентуални промени. Промените на Общите условия влизат в сила от датата на публикуването им на Интернет страницата на ОМВ.

13. ОМВ си запазва правото да преустанови достъпа до Интернет страницата поради извършване на промени в нея, в Общите условия или в случай на промени в нормативната уредба, разпореждания на компетентни държавни органи, промяна в търговската политика на ОМВ и/или Свързаните лица, промяна на пазарните условия, както и при друга необходимост по преценка на ОМВ, за което потребителите ще бъдат уведомени.

3. Права на собственост

Освен ако не е посочено друго, авторските права върху страниците и съдържанието, публикувани на този уебсайт на ОМВ и материалите, използвани за него са собственост на ОМВ. Никоя трета страна няма лиценз или други права (например собственост, права на индустриална собственост или авторско право). Възпроизвеждането на страници или съдържание от този сайт е допустимо само за лични, информационни цели. Всяко друго възпроизвеждане или използване е строго забранено. Последващото използване на отличителните характеристики на ОМВ (напр. брандове или лога) е изрично забранено, независимо от това дали символът ® или ™ се използва или не, и особено марката ОМВ е регистрирана.

Горните разпоредби се отнасят и за пряко или непряко изтегляне или използване на софтуер чрез уебсайта на ОМВ. В случай че външни хипервръзки предоставят достъп до софтуер на трети страни, правилата и условията на тези собственици на продукти ще имат предимство и техните права трябва да бъдат спазвани.

I. Кой отговаря за обработването на данните?

Администраторът на данни е ОМВ България ООД. Ако имате въпроси относно обработването на данните Ви, моля свържете се с:
Длъжностното лице по защита на данните Симеон Стойчев, имейл: privacy.bg@omv.com
ОМВ България ООД
Ул. Донка Ушлинова No 2
Гаритидж Парк
Офис Сграда 4, ет. 1
1766 София
България
Телефон: +359 2 9329712
Имейл: privacy.bg@omv.com

II. Какви лични данни обработваме?

Личните данни, обработвани от нас, включват основни данни (напр. име, адрес, информация за контакт), информация за фактуриране (напр. данни за реквизитите на фактурата, банкови данни), данни от документацията (напр. бележки от обаждания и имейли) и данни, необходими за спазване на законови изисквания.

Ние обработваме лични данни, които получаваме от Вас (или Вашия работодател) в контекста на бизнес отношения или започване на бизнес отношения, или запис в контекста на законни интереси. Освен това обработваме данни, които законно получаваме от публично достъпни източници (например търговски регистър, имотен регистър, медии).

III. За какви цели и на какво правно основание ще бъдат обработвани Вашите данни?

a. Използване на уебсайта
Като част от работата на този уебсайт, ние събираме определени данни („лични данни“), които могат да се отнасят до идентифицирани или възможни за идентифициране физически лица, които са директно предоставени от потребителите на този уебсайт (напр. фамилия, собствено име, пощенски адрес), адрес на електронна поща, телефонен номер) или непряко (напр. IP адрес).

б. За отговор на Ваши запитвания, молби или жалби
Ние обработваме данните, които ни предоставяте в кореспонденцията Ви, за да отговорим на Ваши запитвания, молби или жалби. Обработването на данните Ви за тази цел се основава на Вашето съгласие. Получаването на личните Ви данни с тази цел се основава на Вашето свободно съгласие. Това означава, че не сте нито правно, нито договорно задължени да го направите. Ако обаче не предоставите личните си данни, няма да можем да отговорим на Вашите запитвания, молби или жалби.

в. Промоционални игри, томболи
За да провеждаме промоционални игри и да присъждаме награди на победителите, ние обработваме предоставените от Вас данни при попълването и изпращането на  съответните формуляри за участие. Обработването на данните Ви за тази цел се основава на Вашето съгласие.
Получаването на личните Ви данни с тази цел се основава на Вашето свободно съгласие. Това означава, че не сте нито правно, нито договорно задължени да го направите. Ако обаче не предоставите личните си данни, няма да можете да участвате в промоционалните игри и томболи. Подробности за съответната промоционална игра/томбола са посочени в съответните общи условия.

г. Директен маркетинг и бюлетин

Можете да се абонирате за имейл бюлетина ни на нашите уебсайтове. В този случай личните данни, които предоставяте при регистрация, ще бъдат съхранявани от нас и ще се използват за изпращане на избрания бюлетин, а в случай на предварителното Ви изрично съгласие – за получаване на реклама. Изпращаме бюлетина само на посочения от Вас имейл адрес. Можете да оттеглите съгласието си да получавате бюлетина по всяко време чрез опцията за отказ, предоставена в бюлетина или чрез privacy@omv.com.

Обработваме данните, които ни предоставяте, за да Ви информираме за нашите продукти и услуги (например чрез бюлетин) и да анализираме ефективността на нашите рекламни кампании.
Ако сте ни предоставили имейл адреса си при закупуване на някой от нашите продукти или услуги, можем да го използваме, за да Ви предоставяме информация за подобни продукти или услуги въз основа на законния ни интерес да Ви информираме за нашите продукти и услуги.
Получаването на личните Ви данни с тази цел се основава на Вашето свободно съгласие. Това означава, че не сте нито правно, нито договорно задължени да го направите. Ако обаче не предоставите личните си данни, няма да можем да Ви информираме за нашите продукти и услуги.

д. Анкети, пазарни изследвания и проучвания на удовлетвореността на клиентите

Обработваме информацията, която ни предоставяте като част от Вашето участие в анкети, пазарни изследвания и проучвания на удовлетвореността на клиентите. 
Получаването на личните Ви данни с тази цел се основава на Вашето свободно съгласие. Това означава, че не сте нито правно, нито договорно задължени да го направите. Ако обаче не предоставите личните си данни, няма да може да участвате в такива анкети или проучвания.

е. Използване на “бисквитки”

Ние събираме информация от Вас като потребител на нашия уебсайт чрез използването на бисквитки, за да направим нашия уебсайт по-лесен за ползване, ефективен и сигурен. Това включва Вашия IP адрес (анонимизиран), тип на браузъра, езикови настройки, операционна система, тип устройство, име на домейн, хост на домейн, дата и час. Правното основание за това е Вашето съгласие, което изразявате чрез подходящите настройки на браузъра или устройството, за да разрешите бисквитките.
Повече информация за използването на бисквитки на този уебсайт и техните цели, както и възможностите Ви за контрол или блокиране на бисквитките, можете да намерите в нашата Политика за „бисквитките“.

ж.  Записване на телефонни разговори с цел подобряване качеството на услугите ни

Ние можем да записваме телефонните разговори от и към контактните ни центрове с цел подобряване качеството на услугите ни. Доколкото телефонните разговори (може да) съдържат Ваши лични данни, обработването на данните Ви за тази цел се основава на Вашето съгласие. Това означава, че не сте нито правно, нито договорно задължени да го направите. Ако не предоставите съгласието си (като например не останете на линия), можете да се свържете с нас, за да отговорим на Вашите запитвания, молби, жалби или друго желание за съдействие, чрез формата за контакт на интернет-страницата ни или чрез имейл/писмо до адресите за контакт, посочени на интернет-страницата ни.


IV. Кой получава Вашите данни?
Прехвърляме Вашите данни само рестриктивно.

а. Категории получатели

За да се постигнат целите, посочени в точка III по-горе, Вашите данни може да се споделят със следните категории получатели:

  • фирми за техническа поддръжка;
  • одитори и инспектори;
  • адвокати;
  • власти и съдилища;
  • анализатори и оператори на търсачки;
  • доставчици на кол център услуги;
  • агенции за реклама и социални медии;
  • оператор на социални медийни платформи;
  • услуги за уеб анализи;
  • доставчик на услуги за анкетиране или пазарни проучвания/запитвания на клиенти;
  • купувач на части от бизнеса на OMV, ако данните Ви са част от придобитите активи;
  • компании от групата на OMV;
  • партньори на бензиностанции.

б. Прехвърляне на данни в други държави
Като част от описаната по-горе обработка на данните, Вашите данни могат да се прехвърлят на получатели в държави извън Европейския съюз (т.нар. трети държави). Прехвърляме Вашите данни само на i) държави, за които Европейската комисия е определила, че осигуряват адекватно ниво на защита на данните, ii) на получатели, които са сертифицирани съгласно рамката на Щита за личните данни на ЕС и САЩ, или iii) ако сме предприели мерки, за да гарантираме, че съответният получател осигурява адекватно ниво на защита на данните (по-специално чрез сключване на стандартни клаузи за защита на данните).

IV. Колко време съхраняваме личните Ви данни?

Обработваме Вашите лични данни толкова дълго, колкото е разумно необходимо, за да постигнем целите, посочени в точка III, а освен това в съответствие със законовите задължения за съхранение и документиране, които произтичат, наред с друго, от българското законодателство, или за установяване, предявяване и защита по правни искове. 

По принцип Вашите данни ще бъдат изтрити след оттегляне на съгласието Ви или при възражение срещу обработването на личните Ви данни, при приключване на процедурата по обработване на кандидатури за работа и при условие, че съхранението на данни не е необходимо за изпълнение на правно задължение или за установяване, предявяване или защита по правни искове. Допълнителна обработка ще се осъществи само ако изрично сте дали съгласието си за по-нататъшното използване на Вашите данни или ако законосъобразно сме си запазили правото да обработваме данните за по-дълъг период. 

Вместо да бъдат изтривани, е възможно данните да бъдат направени анонимни. В този случай всякаква препратка към дадена самоличност ще бъде премахната безвъзвратно, поради което и задълженията за заличаване съгласно закона за защита на личните данни също престават да се прилагат. В този случай каквато и да е препратка към дадена самоличност не може да бъде възстановена.

V. Вашите права

Съгласно приложимото в момента законодателство, Вие, като субект на данни, имате следните права по отношение на обработваните от нас данни: 

  • право на достъп (информация за данните, които обработваме за Вас),
  • право на коригиране (поправка на неточни данни),
  • право на ограничаване на обработката (ограничаване на обработката на данни),
  • право на преносимост на данните,
  • право на възражение, както и
  • право на заличаване (изтриване на данни – „право да бъдете забравен“).

Ако данните Ви се обработват във връзка с наши законни интереси, имате право по всяко време да възразите срещу обработването на Вашите данни по причини, произтичащи от дадена конкретна ситуация. Това се отнася по-специално до обработването на данни за целите на директния маркетинг.
Ако обработването на данните Ви се основава на Вашето съгласие, имате право да го оттеглите по всяко време с бъдещ ефект. Това оттегляне не засяга законосъобразността на обработката на данните до тази дата.
За да упражните горепосочените права, моля, свържете се с нас чрез данните за контакт, посочени по-горе в точка I или използвайте долния формуляр.
Ако смятате, че обработването на Вашите данни е в нарушение на приложимите закони за защита на личните данни или ако Вашите права за неприкосновеност на личния живот са нарушени по друг начин, моля, свържете се с нас, като използвате данните за контакт, посочени в точка I по-горе, за да ни уведомите за своите опасения, така че да можем съответно да реагираме. Освен това имате право да подадете жалба до компетентен надзорен орган.
Защита на лични данни при видеонабюдение (PDF, 177,7 KB)
Защита на лични данни при видеонабюдение (PDF, 50,7 KB)
Уведомление за обработване на личните данни във връзка с разглеждането на сигнали  (PDF, 116,7 KB)

5. Политика за „Бисквитките“

5. Политика за „Бисквитките“
1. Какво представляват „Бисквитките“?

„Бисквитката“ е малка част от данните, които уебсайтът изисква от Вашия браузър да се съхранява на Вашия компютър, мобилно крайно устройство, или други електронни устройства, на които потребителят разглежда интернет, за да му помогне ефективно да разглежда сайта, да изпълнява определени функции и да позволи уебсайтът да „запомни“ действията, или предпочитанията на потребителя с течение на времето.

2. Как използваме „бисквитките“?

Нашият уебсайт използва „бисквитки“ предимно за следните цели:

а) да запомня действията и обичайните предпочитания на потребителите;
б) да се осигури доброто функциониране на уебсайта и да се подобри неговата ефективност;
в) да помогне на потребителите да изпълнят задачи, без да се налага повторно въвеждане на информация, когато сърфират от една страница към друга, или при последващо посещение на сайта;
г) рекламиране на онлайн поведенческо поведение и показване на реклами, свързани с нещо, което потребителят е търсил в миналото.

Няма да използваме „бисквитки“ за цели, различни от посочените тук.

3. Как да контролираме „бисквитките“?

Повечето браузъри поддържат „бисквитки“, но потребителите могат да настроят своите браузъри да ги отхвърлят и да ги изтрият, когато пожелаят. Можете да контролирате и/или изтривате „бисквитките“, както желаете. Можете да изтриете всички „бисквитки“, които вече се намират на компютъра Ви, и можете да настроите повечето браузъри да предотвратяват поставянето им. Ако направите това, обаче, може да се наложи ръчно да коригирате някои предпочитания всеки път, когато посещавате даден уебсайт, а някои услуги и функции може да не работят.

Можете да блокирате/деактивирате „бисквитките“ в настройките на вашия уеб браузър. Обаче, ако използвате настройките на браузъра си, за да блокирате всички „бисквитки“ (включително основните), може да нямате достъп до всички или части от нашия уебсайт, тъй като те могат да бъдат изрично необходими за функционирането на уебсайта.

4. Какви „бисквитки“ използваме на този уебсайт?

4.1.Изрично необходими бисквитки, които се изискват за доброто функциониране и работа на нашия уебсайт. Те включват, например, „бисквитки“, които ви позволяват да влизате в защитени зони на нашия уебсайт, необходими за администриране на системата или за предотвратяване на измамни дейности.

4.2.Аналитични/ефективни „бисквитки“, които ни позволяват да разпознаваме и броим посетителите и да виждаме начините, по които посетителите разглеждат нашия уебсайт. Тези типове „ бисквитки“ ни помагат да подобрим навигационното преживяване на потребителите на нашия уебсайт, за да намерят по-лесно търсената от тях информация.

4.3.Функционални „бисквитки“, използвани за разпознаване на потребителите при връщането им в нашия уебсайт. Тези „бисквитки“ допринасят за персонализирането съдържанието на уебсайта ни за вас и запаметяване на вашите предпочитания (например, вашия избор на език или регион).

4.4.Целеви и рекламни „бисквитки“, които записват посещенията ви в нашия уебсайт, посетените от Вас страници, статиите, които сте гледали и връзките, които сте проследили. Тези „бисквитки“ се използват, за да направят рекламата, показвана на нашия уебсайт по по-подходяща за Вашите интереси, които сме определили въз основа на посетените страници/връзки и статиите, които сте прочели.

4.5.Уеб-маяци, обикновено използвани в комбинация с „ бисквитки“ за проследяване на имейли и маркиране на страници за уеб анализ.

Име на „бисквитката“ Предназначение Деактивиране на „бисквитките“
Строго необходими „бисквитки“
JSESSIONID Описание на целта, за която се използва „бисквитката“ Тези „бисквитки“ не могат да бъдат деактивирани.
JSESSIONIDFW Тази „бисквитка“ е от съществено значение за нашия сайт и ни помага да:
а) Оценим размера на аудиторията и начина на използване;
б) ускорим търсенията Ви;
в) да Ви разпознаем, когато се върнете в нашия сайт;
Аналитични/ефективни „бисквитки“
_ga „Бисквитките“ (или заявката) от трети страни се определят от трети страни, които могат да бъдат компании за проследяване или маркетинг (напр. рекламни мрежи). Тези „бисквитки“ се преглеждат отново по време на посещение на други сайтове, ако се прави бизнес и с тези компании. Повторното насочване е добър пример за приложение. Можете да деактивирате тези „бисквитки“, ако желаете. Деактивирането на тези „бисквитки“ може да доведе до по-ниско качество при навигация в нашия уебсайт.
_gid Тази „бисквитка“ ни помага да:
а) Оценим размера на аудиторията и начина на използване;
б) ускорим търсенията ви;

Функционални „бисквитки“. „Бисквитки“ за сесии

JSESSIONID „Бисквитките“ от първа страна са тези, зададени от самия сайт, които могат да бъдат прочетени само от него. Те обикновено се използват за ефективността на сайта. Можете да деактивирате тези „бисквитки“, ако желаете. Деактивирането на тези „бисквитки“ може да доведе до неправилно функциониране на секциите на уебсайта.
Ако деактивирате сесийните „бисквитки“, всеки път, когато посетите страница от този уебсайт, ще бъдете третирани като нов посетител.
JSESSIONIDFW Тази „бисквитка“ е от съществено значение за нашия сайт, за да ни помогне:
а) да ви разпознаем, когато се върнете в нашия сайт;
Насочващи и рекламиращи „бисквитки“
IDE (doubleclick.net) Тази „бисквитка“ ни помага да:
а) съхраняваме информация за предпочитанията ви и по този начин ни позволявате да персонализираме нашия сайт и да ви предоставим оферти, насочени към вашите индивидуални интереси;
Можете да деактивирате тези „бисквитки“, ако желаете.
С деактивирането на тези „бисквитки“ няма да бъдете изложени на рекламни съобщения от нас и ще се възползвате от персонализирана промоционална реклама.
DSID (doubleclick.net)
Моля, имайте предвид, че трети страни (включително, например, рекламни мрежи и доставчици на външни услуги като услуги за анализ на уеб трафик) също могат да използват „бисквитки“ и/или да имат достъп до данните, събрани от „бисквитките“ в уебсайта. Понастоящем приложимите подробности за „бисквитките“ от трети страни и/или достъпа на трети страни до данните, събрани от „ бисквитките“ на нашия уебсайт, са следните: В случай, че в момента уебсайтовете включват „бисквитки“, управлявани от трети страни/позволяващи достъп на трети страни, трябва да бъдат представени в таблица, подобна на тази по-горе, като се уточнят подробностите за третата страна, видовете „бисквитки“/име, цел, деактивиране, друга техническа информация, ако случаят е такъв.
visid_incap_###, nlbi_###, incap_ses_###_### from INVESTIS FLIFE „Бисквитките“ на трети страни се определят от трети страни, които могат да бъдат компании за проследяване или маркетинг (напр. рекламни мрежи). Тези „бисквитки“ се преглеждат отново при посещение на други сайтове, ако правят бизнес и с тези компании. Повторното насочване е добър пример за приложение. Прилага се за доставчик – трета страна (получете политиката за „бисквитките“ от тази крайна точка).
VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, PREF from YOUTUBE
_ga,eu_cn, guest_id, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp from TWITTER
c_user, datr, fr, sb, xs from FACEBOOK
Винаги, когато уебсайтът ни въведе нова „ бисквитка“, управлявана от нашата компания или трета страна, Вие ще получите известие на уебсайта, включително връзка към тази политика, като същевременно ще ви предоставим възможност да деактивирате съответната „ бисквитка“, и всички „бисквитки“ ще изтекат след изтичане на срока на вписване.

Политика за подаването и разглеждането на сигнали за нарушения, и за воденето на регистър на получените сигнали по реда на ЗЗЛПСПОИН на "ОМВ БЪЛГАРИЯ" ООД

1    Дефиниции
"Засегнато лице" е физическо или юридическо лице, което се посочва при подаването на Сигнала или при публичното оповестяване на информация като лице, на което се приписва Нарушението или с което това лице е свързано;
"ЗЗЛПСПОИН" означава Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения, обн., ДВ, бр. 11 от 2.02.2023 г., в сила от 4.05.2023 г.;
"Информация за нарушение" е информация, включително основателни подозрения, за действителни или потенциални Нарушения, които са извършени или е много вероятно да бъдат извършени в организацията, в която работи или е работило Сигнализиращото лице, или в друга организация, с която то е или е било в контакт по време на работата си, както и за опити за прикриване на Нарушения;
"Нарушение" означава  действие или бездействие, което застрашава или уврежда обществения интерес и което: а) е незаконосъобразно и е свързано с българското законодателство или актовете на ЕС, или б) противоречи на предмета или целта на правилата в актовете на ЕС, в областите, посочени в чл. 3.1 от настоящата Политика;
"ОМВ България" означава "ОМВ България" ООД, ЕИК 121759222, със седалище и адрес на управление:  гр. София 1766, ул. Донка Ушлинова  2, сграда 4, ет. +1, задължен субект, по смисъла на чл. 12, ал. 1, т. 2 ЗЗЛПСПОИН;
"Сигнал" означава подадена от Сигнализиращо лице на Информация за нарушение посредством вътрешния канал за подаване на сигнали на ОМВ България по реда на чл. 4 от настоящата Политика, или чрез външния канал за подаване на сигнали;
"Сигнализиращо лице" означава физическо лице, което подава Сигнал или публично оповестява Информация за нарушение, станало му известно в качеството му на:
(i)    работник по смисъла на член 45, параграф 1 от Договора за функционирането на Европейския съюз, включително работник, служител, държавен служител или друго лице, което полага наемен труд, независимо от характера на работата, от начина на заплащането и от източника на финансирането;
(ii)    лице със статут на самостоятелно заето лице по смисъла на член 49 от Договора за функционирането на Европейския съюз, включително лице, което полага труд без трудово правоотношение и/или упражнява свободна професия и/или занаятчийска дейност;
(iii)    доброволец, платен или неплатен и стажант;
(iv)    съдружник, акционер, едноличен собственик на капитала, член на управителен или контролен орган на търговско дружество, член на одитния комитет на предприятие;
(v)    лице, което работи за физическо или юридическо лице, изпълнители, негови подизпълнители или доставчици;
(vi)    лице, чието трудово или служебно правоотношение предстои да започне в случаи, в които информацията относно нарушенията е получена по време на процеса на подбор или други преддоговорни отношения;
(vii)    работник или служител, когато информацията е получена в рамките на трудово или служебно правоотношение, което е прекратено към момента на подаване на сигнала или на публичното оповестяване.
2    Общи положения
2.1    "ОМВ България" ООД, ЕИК 121759222, със седалище и адрес на управление:  гр. София 1766, ул. Донка Ушлинова  2, сграда 4, ет. +1 ("ОМВ България") е задължен субект, по смисъла на чл. 12, ал. 1, т. 2 от Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения ("ЗЗЛПСПОИН").
2.2    Ние от ОМВ България сме отдадени на това да извършваме бизнес дейността си по честен и отговорен начин, с най-високо ниво на интегритет и в пълно съответствие с приложимите към нея норми на закона, както и общоприетите принципи на морала и бизнес етиката.
2.3    За да осигури спазването на тези ценности в организацията си и/или във връзка с бизнес дейността си, ОМВ България се стреми да изгражда и поддържа култура на прозрачност, с оглед на която всяко знание, съмнение или опасение за извършени незаконни действия или нередности може да бъде изказвани без страх от каквито и да са неблагоприятни или репресивни ответни действия.
2.4    Настоящата Политика за подаване на сигнали за нарушения ("Политика") има за цел да предостави на работещите в ОМВ България информация относно условията и реда за вътрешно подаване на сигнали съгласно българското законодателство и законодателството на ЕС, както и извършването на вътрешна проверка от страна на ОМВ България във връзка с подадените сигнали.
2.5    Тази Политика има за цел да:
(i)    окуражи вътрешното подаването на сигнали за Нарушения;
(ii)    предостави детайлна и ясна информация относно реда и процедурата за подаване на вътрешни Сигнали;
(iii)    увери Сигнализиращите лица, че подадените от тях Сигнали ще бъдат приети и разгледани по сигурен, поверителен, отговорен начин, и
(iv)    увери Сигнализиращите лица, както и други лица, помагащи им в процеса на подаване на Сигнал, че няма да бъдат подложени на каквито и да е репресивни или неблагоприятни ответни мерки, дори и сигналът им и подозрението им да се окаже невярно.
2.6    В изпълнение на законовите си задължения и целите по чл. 2.4 и 2.5, ОМВ България поддържа канал за вътрешно подаване на Сигнали за Нарушения, който се управлява се по начин, който гарантира пълнотата, целостта и поверителността на информацията и възпрепятства достъпа на неоправомощени лица до тази информация, и който дава възможност за съхранение на записана на траен носител информация за нуждите на проверката по Сигнала и за по-нататъшни разследвания.
2.7    Лица, желаещи да сигнализират за Нарушение, могат да подадат Сигнал:
(i)    по реда на тази Политика, чрез вътрешния канал за подаване на Сигнали за нарушения на ОМВ България, или
(ii)    чрез външния канал за подаване на сигнали на Комисията за защита на личните данни ("КЗЛД") в качеството ѝ на централен орган за външно подаване на сигнали, или
(iii)    и по двата начина.
2.8    С оглед възможността за бързо предотвратяване на Нарушение или отстраняване на последиците от такова Нарушение, ОМВ България Ви препоръчва да подадете вашия Сигнал приоритетно чрез вътрешния канал на ОМВ България, освен ако считате, че за Вас съществува риск от ответни, дискриминационни действия или че няма да бъдат предприети ефективни мерки за проверка на вашия Сигнала и за отстраняване на Нарушението.
3    Обхват и действие на Политиката
3.1    Настоящата Политика се прилага по отношение на сигнали или публично оповестяване на информация за:
3.1.1    Нарушения на българското законодателство или на посочените в приложението към чл. 3, ал. 1 и 3 на ЗЗЛПСПОИН актове на Европейския съюз в областта на:
а)    обществените поръчки;
б)    финансовите услуги, продукти и пазари и предотвратяването на изпирането на пари и финансирането на тероризма;
в)    безопасността и съответствието на продуктите;
г)    безопасността на транспорта;
д)    опазването на околната среда;
е)    радиационната защита и ядрената безопасност;
ж)    безопасността на храните и фуражите, здравето на животните и хуманното отношение към тях;
з)    общественото здраве;
и)    защитата на потребителите;
й)    защитата на неприкосновеността на личния живот и личните данни;
к)    сигурността на мрежите и информационните системи;
3.1.2    Нарушения, които засягат финансовите интереси на Европейския съюз по смисъла на чл. 325 от Договора за функционирането на Европейския съюз и допълнително уточнени в съответните мерки на Съюза;
3.1.3    Нарушения на правилата на вътрешния пазар по смисъла на чл. 26, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз, включително правилата на Европейския съюз и българското законодателство относно конкуренцията и държавните помощи;
3.1.4    Нарушения, свързани с трансгранични данъчни схеми, чиято цел е да се получи данъчно предимство, което противоречи на предмета или на целта на приложимото право в областта на корпоративното данъчно облагане;
3.1.5    извършено престъпление от общ характер, за което сигнализиращото лице е узнало във връзка с извършване на своята работа или при изпълнение на служебните си задължения.
3.1.6    Нарушения на българското законодателство в областта на:
а)    правилата за заплащане на дължими публични държавни и общински вземания;
б)    трудовото законодателство;
в)    законодателството, свързано с изпълнението на държавна служба.
3.2    Настоящата Политика не се прилага спрямо сигнали за Нарушения:
3.2.1    на правилата за възлагане на обществени поръчки в областта на отбраната и националната сигурност, когато те попадат в обхвата на чл. 346 от Договора за функционирането на Европейския съюз;
3.2.2    на защитата на класифицирана информация по смисъла на чл. 1, ал. 3 от Закона за защита на класифицираната информация;
3.2.3    които са станали известни на лица, упражняващи правна професия и за които съществува задължение по закон за опазване на професионална тайна;
3.2.4    на поверителността на здравната информация по смисъла на чл. 27 от Закона за здравето;
3.2.5    на тайната на съдебното съвещание;
3.2.6    на правилата на наказателното производство.
3.3    По реда на настоящата Политика не се разглеждат анонимни сигнали и сигнали за Нарушения, извършени преди повече от две години. 
3.4    Сигнали, попадащи извън обхвата на настоящата Политика по силата на чл. 3.1 до 3.3. могат да бъдат подадени съгласно Общите правила за подаване на сигнали на Групата ОМВ, ако попадат в обхвата на същите.
4    Ред за подаване и регистриране на Сигнали
4.1    Отговорен служител на ОМВ България
4.1.1    ОМВ България, поименно със заповед на ръководството на същото, определя един или повече служители на ОМВ България, отговорни за разглеждането на Сигналите, подадени по реда на тази Политика и ЗЗЛПСПОИН (всеки от които, "Отговорен служител"). По решение на ОМВ България, функциите по приемане и регистриране на Сигнали могат да бъдат възложени на други служители, както и на трети лица извън структурата на ОМВ България.
4.1.2    При изпълнение на задачите по разглеждане на Сигнали, Отговорният служител е функционално независим и не може да получава указания или нареждания във връзка с разглеждането на Сигнала. Не се допуска съгласуването на действията и актовете на Отговорния служител от друг служител на ОМВ България. Отговорният служител може да изпълнява и други дейности в структурата на ОМВ България, в случай че съвместяването им не води до конфликт на интереси. Отговорният служител следва да не е в конфликт на интереси за всеки разгледан случай.
4.1.3    Отговорният служител гарантира, че самоличността на Сигнализиращото лице и на всяко друго лице, посочено в Сигнала, ще бъде надлежно защитена и предприема нужните мерки за ограничаване на достъпа до Сигнала на неоправомощени лица.
4.1.4    Отговорният служител предоставя на лицата, желаещи да подадат Сигнал, ясна и лесно достъпна информация за процедурите за външно подаване на Сигнали към компетентния централен орган, а когато е уместно - към институциите, органите, службите и агенциите на Европейския съюз.
4.1.5    При встъпването в длъжност на Отговорния служител се провежда инструктаж, като същият се инструктира да изпълнява задълженията си в съответствие с тази Политика и приложимото законодателство, и да пази самоличността на всички засегнати лица на всеки етап, на който такава защита се дължи.
4.1.6    Отговорният служител и служителите/третите лица, натоварени с приемането и регистрирането на Сигнали, ако има такива, подписва/т декларация за поверителност.
4.2    Начини за подаване и реквизити на Сигнала
4.2.1    Сигнализиращите лица могат да подадат Сигнали през вътрешния канал на ОМВ, писмено, по реда на т. (i) – (ii), или устно, по реда на т. (iv) и (v), както следва:
(i)    чрез Платформата на ОМВ за подаване на сигнали, достъпна на адрес: https://omv-group.integrityplatform.org/;
(ii)    по телефонната линия за подаване на Сигнали на ОМВ България, включително чрез за гласови съобщения, достъпна на същата, на номер: 02 932 97 12;
(iii)    по искане на Сигнализиращото лице - чрез лична среща с Отговорния служител, в уговорен между страните подходящ срок.
4.2.2    Сигнализиращото лице подава писмен Сигнал чрез попълването на формуляр за подаване на Сигнали, утвърден по образец на КЗЛД (Приложение № 1 към тази Политика и достъпен на адрес: https://www.cpdp.bg/index.php?p=sub_rubric&aid=282), или в друга форма по преценка на Сигнализиращото лице. Устните сигнали се документират от Отговорния служител чрез попълване на формуляра.
4.2.3    Сигналът съдържа най-малко следните реквизити:
(i)    трите имена, адрес и телефон на подателя, както и електронен адрес, ако има такъв;
(ii)    имената на лицето, срещу което се подава Сигналът, и неговата месторабота, ако Сигналът се подава срещу конкретни лица и те са известни;
(iii)    конкретни данни за Нарушение или за реална опасност такова да бъде извършено, място и период на извършване на Нарушението, ако такова е извършено, описание на деянието или обстановката и други обстоятелства, доколкото такива са известни на Сигнализиращото лице;
(iv)    дата на подаване на Сигнала;
(v)    подпис, електронен подпис или друга идентификация на подателя.
4.2.4    Към Сигнала могат да се приложат всякакъв вид източници на информация, подкрепящи изложените в него твърдения, и/или позоваване на документи, в т. ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация.
4.2.5    В случай че сигналът е подаден срещу работодателя на Сигнализиращото лице, Отговорният служител насочва лицето към едновременно сигнализиране на органа за външно подаване на сигнали.
4.2.6    В случаите, когато бъде получен сигнал по начин, различен от този по чл. 4.2.1, или от служител, различен от служителя, отговарящ за разглеждането на сигналите, на служителя, който го е получил, се забранява да разкрива всякаква информация, чрез която би могла да се установи самоличността на сигнализиращото или на засегнатото лице, като същият се задължава незабавно да препрати сигнала без изменения на служителя, отговарящ за разглеждането на сигнали.
4.3    Регистриране на Сигнали
4.3.1    Писмените сигнали се приемат и регистрират от Отговорния служител или служителите / третите лица, натоварени с приемането и регистрирането на Сигнали, ако има такива, като го завежда/т с входящ номер от информационната система за документооборот на ОМВ България.
4.3.2    Отговорният служител, незабавно след завеждането / получаването на Сигнала, прави формален преглед дали подаденият Сигнал попада в обхвата на чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, респективно чл. 3.1 и 3.2 от тази Политика, и дали е подаден от лице, имащо някое от качествата по чл. 5 от ЗЗЛПСПОИН, съответно, от Сигнализиращо лице по смисъла на тази Политика.
4.3.3    Незабавно след като е направил преценка по чл. 4.3.2, в случай че Сигналът попада в обхвата на чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, респективно чл. 3.1 и 3.2 от тази Политика, Отговорният служител предприема действия по генериране на уникален идентификационен номер (УИН) на интернет страницата на КЗЛД. За Сигнали, получени след края на работното време на ОМВ България, заявката за получаване на УИН се прави в първия работен ден, следващ постъпването на Сигнала.
4.3.4    За получаването на УИН, Отговорният служител вписва в предоставената на интернет страницата на КЗЛД и общодостъпна функционалност за генериране на УИН следните данни:
(i)    наименование и ЕИК/БУЛСТАТ на ОМВ България;
(ii)    идентификационни данни на Отговорния служителя;
(iii)    Предмет на Сигнала (съответните области, предвидени в чл. 3, ал. 1 и ал. 2 от ЗЗЛПСПОИН);
(iv)    начин на получаване на Сигнала (писмено или устно).
4.3.5    Генерираният УИН се вписва от Отговорния служител във формуляра за регистриране на Сигнали. В случай, че Сигналът е подаден във форма, различна от утвърдения от КЗЛД формуляр, Отговорният служител прилага получения Сигнал към формуляра, вписвайки в него генерирания УИН и своите данни и попълва формуляра с наличната в Сигнала информация, без да копира, преписва, преразказва или възпроизвежда по какъвто и да е друг начин съдържанието на Сигнала.
4.3.6    УИН се генерира и вписва във формуляра за всички подадени Сигнали за Нарушения, попадащи в приложното поле по чл. 4.3.2 включително:
(i)    Сигнали, отнасящи се до Нарушения, извършени преди повече от две години;
(ii)    Сигнали за Нарушения, чието съдържание не дава основание да се приемат за правдоподобни;
(iii)    Сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти;
(iv)    Сигнали за Нарушения, подлежащи на докладване по специална нормативна уредба;
(v)    Сигнали за Нарушения, които вече са констатирани от вътрешно звено на ОМВ България, независимо дали са предприети действия по отстраняването им;
(vi)    Сигнали за Нарушения, които са били подадени анонимно или анонимно е била оповестена информация за Нарушения, но техните автори впоследствие са били идентифицирани и са станали обект на ответни действия.
4.3.7    Не се регистрират с УИН Сигнали, от първоначалния преглед на които е очевидно, че касаят оплакване (жалби или сигнали) за нередности или неудовлетвореност на клиенти/потребители на ОМВ България, както и анонимни Сигнали, извън случаите по чл. 5.1.6.
5    Проверка и действия по Сигнали
5.1    Първоначална проверка за редовност
5.1.1    В срок от 7 дни от получаването на Сигнала, Отговорният служител потвърждава получаването на Сигнала като уведомява Сигнализиращото лице за УИН на неговия Сигнал и за собствения входящ номер от информационната система за документооборот на ОМВ България. 
5.1.2    След постъпване на Сигнал, който е приет и заведен с входящ номер и е регистриран от Отговорния служител с УИН, Отговорният служител прави проверка за наличието или липсата на следните данни:
(i)    данни за Сигнализиращото лице – три имена и данни за контакт;
(ii)    данни за лицето, срещу което се подава сигналът и неговата месторабота (ако сигналът се подава срещу конкретно лице и то е известно) или данни за юридическото лице, срещу което се подава сигналът;
(iii)    подпис, освен ако сигналът е подаден устно и лицето е отказало да го подпише при покана от Отговорния служител;
(iv)    данни за датата / периода на извършването на Нарушението;
(v)    данни за това, дали твърдяното нарушение, попада в обхвата на чл. 4 от ЗЗЛПСПОИН, и
(vi)    данни за достоверност/правдоподобност на Сигнала (към Сигнала да са налични толкова и такива данни, които, анализирани в своята съвкупност, ще доведат до извода, че има вероятност да е извършено твърдяното Нарушение в предметния обхват по чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН).
5.1.3    Ако Сигналът не съдържа минимално установената информация по чл. 5.1.2 на Сигнализиращото лице се изпращат указания за предоставяне на допълнителна информация с цел отстраняване на нередовностите в 7-дневен срок като му указва кои са те, като в Регистъра на сигналите по чл. 6 от тази Политика се отбелязва статус "в процес на отстраняване на нередовности". Ако нередовностите не бъдат отстранени в срока по предходното изречение, Сигналът заедно с приложенията към него се връща на Сигнализиращото лице, като на същото се посочва, че има право да подаде Сигнала по външен канал.
5.1.4    Всеки Сигнал се проверява по отношение на неговата достоверност. Сигнали, които не попадат в обхвата на ЗЗЛПСПОИН  и настоящата Политика, и съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни се разглеждат по реда на чл. 3.4. по-горе.  Сигнали, които съдържат очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти, се връщат с указание към подателя за поправка на твърденията и за отговорността, която той носи за набеждаване.
5.1.5    Независимо от наличието или липсата на данните по чл. 5.1.2, Отговорният служител незабавно след регистрирането на Сигнала, вписва нужните данни в Регистъра на сигналите по чл. 6.
5.1.6    Когато, след проверка от Отговорния служител се установи, че са налице обстоятелства по чл. 7.3.4, същият попълва формуляр за регистриране на сигнали, генерира УИН и го вписва във формуляра, като завежда така оповестения анонимен Сигнал или публично оповестена информация със собствен входящ номер от информационната система за документооборот или с друг идентификатор, и дата на подаване на анонимния Сигнал или дата на анонимното публично оповестяване на Информацията за Нарушение.
5.2    Разследване (вътрешна проверка) на Сигнали
5.2.1    Отговорният служител, при необходимост, препраща Сигнала към съответното структурно звено или до друг служител в рамките на организацията на ОМВ България, в чиято функционална компетентност попада твърдяното в Сигнала Нарушение или сам предприема действията по неговото разследване. Сигналът се препраща след като са предприети технически и организационни мерки за защита на самоличността на Сигнализиращото лице и на всяко друго лице, посочено в Сигнала.
5.2.2    По време на разследването Отговорният служител поддържа връзка със Сигнализиращото лице, като при необходимост изисква допълнителни сведения от него и от трети лица, и предоставя обратна информация на подателя на Сигнала за предприетите действия в срок не по-дълъг от три месеца след потвърждаването на получаването на Сигнала, или ако не е било изпратено потвърждение на Сигнализиращото лице, след изтичането на не повече от три месеца, считано от изтичане на срока по чл. 5.1.1.
5.2.3    Ако в хода на разглеждането се установи, че лицето, за което се твърди, че е подало Сигнала, не е неговият автор, а привидно му е придадено, че Сигналът изхожда от него, Сигналът следва да се приравни на анонимен сигнал (сигнал, от съдържанието на който не може да се установи нито пряко, нито косвено действителната самоличност на неговия автор), и разглеждането по реда на тази Политика се прекратява.
5.2.4    В хода на разследването, Отговорният служител изслушва Засегнатото лице или приема писмените му обяснения, като му предоставя възможност да представи и посочи нови доказателства, които да бъдат събрани в хода на разследването и събира и оценява посочените от него доказателства. Отговорният служител предоставя на Засегнатото лице всички събрани доказателства и му предоставя възможност да направи възражение по тях в 7-дневен срок, при спазване на защитата на Сигнализиращото лице.
5.2.5    След извършване на вътрешна проверка, в случай че изнесените в Сигнала факти бъдат потвърдени, Отговорният служител:
(i)    организира предприемането на последващи действия във връзка със Сигнала, като за целта могат да изискват съдействието на други лица или звена в структурата на ОМВ България;
(ii)    предлага на ОМВ България предприемане на конкретни мерки с цел преустановяване или предотвратяване на Нарушението в случаите, когато такова е констатирано или има реална опасност за предстоящото му извършване;
(iii)    насочва Сигнализиращото лице към компетентните органи, когато се засягат неговите права;
5.2.6    Отговорният Служител препраща към КЗЛД Сигнал, попадащ в обхвата на ЗЗЛПСПОИН, за който се установи, че:
(i)    съобщава за Нарушения, извършени от лица, заемащи висши публични длъжности по чл. 6 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, с цел последващо препращане към Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество;
(ii)    се отнася до дейността на друг задължен субект по чл. 12, ал. 1 от ЗЗЛПСПОИН, без той конкретно да е упоменат в Сигнала;
(iii)    е налице необходимост от предприемане на действия от страна на КЗЛД по ЗЗЛПСПОИН.
5.2.7    При установяване на някое от обстоятелствата по горния член, Отговорният служител в 7-дневен срок препраща Сигнала на КЗЛД заедно с цялата първоначална и/или впоследствие събрана документация към него, без да заличава данни, като за препращането уведомява Сигнализиращото лице.
5.2.8    Действията на Отговорния служител се документират със съответните протоколи и писмени документи, които се пазят на хартиен или електронен носител, като имената на подалия Сигнала и другите Засегнати лица се анонимизират или заличават по начин, по който да не бъдат разпознати от трети лица.
5.3    Последващи действия
5.3.1    Въз основа на постъпилия сигнал и на предложенията на Отговорния служител, ОМВ България предприема действия в рамките на своята компетентност за преустановяване на Нарушението или за предотвратяването му, ако то не е започнало.
5.3.2    По предложение на Отговорния служител, ОМВ България приоритизира разглеждането на постъпилите множество Сигнали за по-тежки Нарушения при следните критерии: 
(i)    вероятността в резултат на Нарушението да настъпят отрицателни и трайни последици или тежестта на настъпилите последици в организацията на ОМВ България или на ниво група, както и за клиентите / бизнес партньорите на ОМВ България;
(ii)    длъжността на извършителя или потенциалния извършител, включително нивото на отговорност и други квалификации и умения, които се изискват за заемането на длъжността;
(iii)    поведението на извършителя и неговото отношение към извършеното.
5.3.3    След приключване на проверката, Отговорният служител изготвя индивидуален доклад, в който описва накратко информацията от Сигнала, предприетите действия, окончателните резултати от проверката по Сигнала, които заедно с мотивите съобщава на Сигнализиращото лице и на Засегнатото лице при спазване на задължението за тяхната защита.
5.3.4    Проверката на Сигнала се прекратява:
(i)    при неизпълнение в дадения срок на указанията за предоставяне на допълнителна информация, когато Сигналът не отговаря на законоустановените изисквания и не попада в обхвата на закона, както и съдържанието на който не дава основания да се приеме за правдоподобен;
(ii)    когато Нарушението, за което е подаден сигналът, е очевидно маловажно и не налага предприемането на допълнителни последващи действия;
(iii)    по повтарящ се Сигнал, по който е извършена проверка и който не съдържа нова информация от съществено значение за нарушение, освен ако нови правни или фактически обстоятелства не дават основание за предприемането на последващи действия; 
(iv)    когато се установят данни за извършено престъпление, в който случай Сигналът и материалите към него се изпращат незабавно на прокуратурата.
6    Регистър на подадените Сигнали
6.1    ОМВ България води регистър на постъпилите Сигнали съгласно чл. 18 от ЗЗЛПСПОИН и Наредба № 1 от 27.07.2023 г.  и Методически указания № 1 на КЗЛД , издадени на основание чл. 19, ал. 2, т. 3 от ЗЗЛПСПОИН ("Регистър на сигнали"), по модел утвърден от КЗЛД.
6.2    Регистърът на сигналите се  води и поддържа на траен носител от Отговорния служител, а информацията в Регистъра се съхранява по начин, позволяващ възпроизвеждането й без загуба на данни и който гарантира нейната поверителност и сигурност. 
6.3    Отговорният служител поддържа актуални данни в регистъра на български език независимо от езика, на който се води комуникацията със Сигнализиращото лице.
6.4    След постъпване на Сигнала в Регистъра на сигналите се вписват най-малко обстоятелствата, посочени във формуляра, както следва:
(i)    лицето, което е приело Сигнала;
(ii)    датата на подаване на Сигнала;
(iii)    Засегнатото лице, ако такава информация се съдържа в Сигнала;
(iv)    обобщени данни за твърдяното Нарушение, като място и период на извършване на Нарушението, описание на деянието и други обстоятелства, при които е било извършено;
(v)    връзката на подадения Сигнал с други сигнали след установяването ѝ в процеса на обработване на Сигнала;
(vi)    информация, която е предоставена като обратна връзка на лицето, подало Сигнала, и датата на предоставянето ѝ;
(vii)    предприетите последващи действия;
(viii)    резултатите от проверката по Сигнала;
(ix)    периодът на съхраняване на Сигнала;
(x)    собственият входящ номер от информационната система за документооборот на ОМВ България или друг аналогичен регистрационен номер;
(xi)    уникалният идентификационен номер (УИН).
6.5    Вписването в регистъра на данните по т. (x) и (xi) от чл. 6.4 и на други обстоятелства, известни от съдържанието на подадения Сигнал, се извършва незабавно. Вписването на обстоятелствата по чл. 6.4, които не са известни към датата на подаване на Сигнала, и на други допълнителни обстоятелства и/или отбелязвания по преценка на ОМВ България се извършва поетапно съобразно постъпилата информация в хода на разглеждане на Сигнала, като се прави отбелязване за актуалния статус на Сигнала.
6.6    Достъп до Регистъра на сигналите имат единствено Отговорният служител, както и КЗЛД и служителите по чл. 22 от ЗЗЛПСПОИН, като в случаите по чл. 5.2.5, т. (ii), Отговорният служител може да предоставя на ОМВ България информация от Регистъра на сигналите, без това да води до разкриване на самоличността на Сигнализиращото лице и Засегнатото лице.
6.7    До 31 януари на съответната година ОМВ България предоставя на КЗЛД статическа информация за предходната година относно броя на постъпилите при тях сигнали, техния УИН, предмет, броя на извършените проверки и резултатите от тях.
6.8    Сигналите и приложените към тях материали, включително последващата документация, свързана с разглеждането им, се съхраняват за срок от 5 години след приключване на разглеждането на Сигнала от него, освен при наличието на образувано наказателно, гражданско, трудовоправно и/или административно производство във връзка с подадения Сигнал.
7    Поверителност и мерки за защита
7.1    Поверителност
7.1.1    Самоличността на Сигнализиращите лица и на всички други лица, посочени в Сигнала, както и всяка друга информация, свързана с подадените Сигнали за Нарушения е поверителна информация. Недопустими са каквито и да било действия, които могат да доведат до пряко или косвено разкриване на самоличността на Сигнализиращото лице и на Засегнатите лица и/или да създадат предположение за тяхната самоличност
7.1.2    Достъп до информацията по чл. 7.1.1 имат само Отговорния служител и служителите, на които тези данни са необходими за изпълняване на служебните им задължения. Задължението за защита на самоличността на Сигнализиращото лице и на всяко друго лице, посочено в сигнала, се отнася до всеки служител на ОМВ България, който е имал достъп до Сигнала, независимо от основанието или причината за такъв достъп.
7.1.3    Независимо от предвиденото в чл. 7.1.1, самоличността на Сигнализиращото лице и всяка друга информация, от която може пряко или непряко да се узнае неговата самоличност, може да бъде разкрита само когато това е необходимо и пропорционално задължение, наложено от българското законодателство или от правото на Европейския съюз в контекста на разследвания от национални органи или на съдебни производства, включително с оглед на гарантиране правото на защита на Засегнатото лице.
7.1.4    В случаите по чл. 7.1.3, преди разкриването на самоличността или на информацията, Сигнализиращото лице се уведомява за необходимостта от разкриването с писмено мотивирано уведомление, освен когато с това се застрашава разследването или съдебното производство.
7.2    Обработка на лични данни
7.2.1    Всяко обработване на лични данни, извършено по силата на , включително обмен или предаване на лични данни от компетентните органи, се извършва в съгласно нашето Уведомление за обработване на лични данни във връзка с постъпили Сигнали за Нарушения, достъпно на адрес: https://www.omv.bg/bg-bg/imprint, в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 и Директива (ЕС) 2016/680, както и със Закона за защита на личните данни.
7.2.2    Не се събират лични данни, които явно не са от значение за разглеждане на конкретния сигнал, а ако бъдат случайно събрани, се заличават.
7.3    Защита и забрана за ответни действия
7.3.1    Лице, подаващо Сигнал за Нарушение по реда на ЗЗЛПСПОИН има право на защита, когато са изпълнени едновременно следните условия:
(i)    лицето е имало основателна причина да счита, че подадената Информация за нарушението в Сигнала е била вярна към момента на подаването й и че тази информация попада в обхвата на чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, и
(ii)    лицето е подало сигнал за нарушение при условията и по реда на ЗЗЛПСПОИН.
7.3.2    Освен Сигнализиращите лица, на защита по реда на ЗЗЛПСПОИН и тази Политика имат право и:
(i)    лица, които помагат на Сигнализиращото лице в процеса на подаване на Сигнал и чиято помощ следва да е поверителна;
(ii)    лица, които са свързани посредством работата или роднини на Сигнализиращото лице и които могат да бъдат подложени на ответни действия поради сигнализирането;
(iii)    юридически лица, в които Сигнализиращото лице притежава дялово участие, за които работи или с които е свързано по друг начин в работен контекст.
7.3.3    Лице, което публично оповестява Информация за нарушение, има право на защита, когато e имало основателна причина да счита, че Информацията за нарушението е била вярна към момента на оповестяването й и че тази информация попада в обхвата на чл. 3 от ЗЗЛПСПОИН, и е изпълнено някое от следните условия:
(i)    лицето е подало сигнал при условията и по реда на ЗЗЛПСПОИН, но по сигнала не са били предприети съответни действия в сроковете, предвидени по раздели I и II на глава втора;
(ii)    лицето има основания да смята, че:
а)    Нарушението може да представлява непосредствена или явна опасност за обществения интерес или е налице извънредна ситуация или риск от необратими вреди;
б)    в случай на външно подаване на сигнал съществува риск от ответни действия или има вероятност Нарушението да не бъде ефективно разгледано поради опасност от укриване или унищожаване на доказателства, съмнение за наличие на тайно споразумение между компетентния орган и извършителя на нарушението, или за съучастие на органа в Нарушението, както и поради други специфични конкретни обстоятелства по случая.
7.3.4    Лицата, които анонимно са подали сигнал не по реда на ЗЗЛПСПОИН или публично, но анонимно, са оповестили Информация за нарушения, като впоследствие са били идентифицирани и са станали обект на ответни действия, имат право на защита, когато са налице условията по чл. 7.3.1 и 7.3.3.
7.3.5    Забранено е предприемането на каквито и да е ответни действия, под всякаква форма, спрямо лицата по чл. 7.3.1 – 7.3.4, имащи характера на репресия и поставящи ги в неблагоприятно положение, както и заплахи или опити за такива действия, включително под формата на:
(i)    временно отстраняване, уволнение или прилагане на друго основание за прекратяване на правоотношението, по което лице полага наемен труд;
(ii)    понижаване в длъжност или забавяне на повишение в длъжност;
(iii)    изменение на мястото или характера на работата, продължителността на работното време или намаляване на възнаграждението;
(iv)    отказ за осигуряване на обучение за поддържане и повишаване на професионалната квалификация на работника или служителя;
(v)    отрицателна оценка на работата, включително в препоръка за работа;
(vi)    прилагане на имуществена и/или дисциплинарна отговорност, включително налагане на дисциплинарни наказания;
(vii)    принуда, отхвърляне, заплашване за предприемане на ответни действия или действия, изразени физически, словесно или по друг начин, които имат за цел накърняване на достойнството на лицето и създаване на враждебна професионална среда;
(viii)    пряка или непряка дискриминация, неравностойно или неблагоприятно третиране;
(ix)    отнемане на възможност за преминаване от срочен трудов договор на трудов договор за неопределено време, когато работникът или служителят е имал законно право да му бъде предложена постоянна работа;
(x)    предсрочно прекратяване на срочен трудов договор или отказ за повторно сключване, когато такова е допустимо по закон;
(xi)    вреди, включително за репутацията на лицето, по-специално в социалните мрежи, или финансови загуби, включително загуба на бизнес и загуба на доход;
(xii)    включване в списък, изготвен въз основа на официално или неофициално споразумение, в сектор или в отрасъл, което може да доведе до това лицето да не може да постъпи на работа или да не може да достави стока или услуга в този сектор или отрасъл (черен списък);
(xiii)    предсрочно прекратяване или разваляне на договор за доставка на стоки или услуги, когато лицето е доставчик;
(xiv)    прекратяване на лиценз или разрешение;
(xv)    насочване на лицето към извършване на медицински преглед.
7.3.6    В случай на нарушения на забраната по чл. 7.3.5, лицата упражняват правата си по Глава трета от ЗЗЛПСПОИН.
8    Заключителни разпоредби
8.1    Настоящата Политика е приета на основание чл. 13, ал. 2, и чл. 18, ал. 4 от ЗЗЛПСПОИН и чл. 2, ал. 2 от Наредба № 1 от 27.07.2023 г. и влиза в сила на датата на утвърждаването ѝ.
8.2    Настоящата Политика, заедно с приложенията към нея, се публикуват на интернет страницата на ОМВ България, на адрес: https://www.omv.bg/bg-bg/imprint.
8.3    Тази Политиката и всички други вътрешни правила, приложими към реда за подаване и разглеждане на Сигнали за Нарушения се преглеждат и актуализират, при нужда, най-малко веднъж на три години, отчитайки промените в приложимото българско и европейско законодателство в областта на защита на лицата, подаващи сигнали за нарушения, както и практиката по прилагането на ЗЗЛПСПОИН.
9    Приложения
Приложение № 1    Образец на формуляр за подаване на сигнали

10  Подаване на сигнали за нарушения - споделете информация за нередности
OMV е установила политика на нулева толерантност по отношение на всяка форма на незаконно или неетично поведение. За да гарантира, че нашите високи стандарти се спазват в цялата организация, OMV внедри надежден канал за подаване на сигнали – Платформата за интегритет (Integrity Platform), достъпна както за вътрешни, така и за и външни заинтересовани страни.
Платформата за интегритет (Integrity Platform) позволява поверително и анонимно да бъдат подавани сигнал за поведение, което може да бъде счетено за нередно. Всички сигнали ще бъдат бъдат взети под внимание, разгледани  внимателно и третирани строго поверително. Моля, бъдете сигурни, че няма да понесете никакви неблагоприятни последици в резултат от подадения от Вас сигнал.
За повече информация, моля, посетете Integrity Platform (Платформата за интегритет). 
Можете също така да подадете сигнал устно - по телефона, като наберете 02 9329712.
За повече информация относно управлението на съответствието (Compliance Management) на OMV, моля, посетете www.omv.com.
*За клиентски оплаквания/похвали, моля изпращайте сигнали в интернет-базиран формуляр за обратна връзка: www.omv.bg/feedback;

Oilfinder